17 augustus 2014

Patroon bolletjes slinger

Een poosje geleden vroeg iemand mij hoe ik de bolletjes van mijn slinger had gemaakt en of ik daar ook een patroontje van had. Ik heb het patroon niet zelf verzonnen, maar kwam het via via tegen op Instagram. Geen eigen credits dus, maar wel erg blij met het resultaat!




Ik heb de bolletjes gehaakt met haaknaald 3,5 en garen van Drops, type Paris.

Maak een magische ring.

Haak 10 vaste in de ring en sluit met een half vaste in de eerste vaste waarmee je deze toer begon.

Haak 1 losse en vervolgens 2 vaste in iedere vaste van de vorige toer. (Sluit iedere toer dmv een half vaste in je beginsteek)

Haak 1 losse en vervolgens 1 vaste in iedere vaste van de vorige toer. (Dit herhaal je nog 5 toeren.)

Rijg een lange draad door de laatste toer, vul het balletje, trek de geregen draad goed aan en werk af.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...