21 mei 2015

Bobbeltjesdeken

Ik ben zo blij met de uitkomst van mijn afgelopen twee projecten!! Waarschuwing: het is een zeer verslavend patroon! Met trots presenteer ik mijn heerlijk zachte 'bobbeltjesdekens'!!




Ik had al eerder een poging gewaagd, maar die lap ligt nog steeds ergens onafgemaakt in de kast. Waarom het toen niet lukte? Geen flauw idee, maar nu haak ik ze zonder enige moeite weg. Dat Stylecraft van die enorm fijne kleurtjes heeft waarmee ik aan de slag kan helpt denk ik wel mee! Ik vind het een must om snel iets moois te zien, zodat ik tijdens het haken zelf al blij word van het resultaat.


Door de bolletjes die ontstaan voelt de deken heerlijk zacht en stevig aan. Bijna alsof het 'veert'. (Weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Vond fluffy niet helemaal de lading dekken. ;))

Eentje haakte ik voor een papa en mama die nog niet willen weten wat het geslacht van hun kindje is en de andere heeft nog geen concrete bestemming, maar dat kan zomaar veranderen. Ben dol op cadeautjes geven! :)


Ik was direct verliefd op deze kleurencombinatie!! Prachtig toch! Het garen is Stylecraft Special DK en van boven naar beneden heb ik de volgende kleuren gebruikt: 
- 1218 Parchment
- 1240 Soft Peach
- 1080 Pale Rose
- 1422 Aspen
- 1062 Teal


Ik vond het patroon op het blog van Steek-voor-Steek. Zij hebben er een prachtige cape van gemaakt.




3 opmerkingen:

  1. Moooooooi!!! Ik ben ook helemaal verslaafd aan de steek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi ik vroeg me af wat de afmetingen zijn??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wendy! :) Voor de babydekens houd ik de 108 beginlosse van Steek-voor-Steek aan en dan zolang als gewenst. Online zijn ook wat schema's te vinden met de verschillende soorten dekentjes en de afmetingen hiervan. Liefs, Caroline

      Verwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...