27 november 2015

Sint en Piet

Pepernotenblijdschap, Sinterklaasjournaal, geschminckte kinderen....ja het is bijna weer zover...Sinterklaas!!

Een collega had maanden geleden al eens gevraagd of ik voor haar een Sint en een Pietje wilde haken. Popjes priegelen is niet hetgeen waar ik direct mega veel plezier uithaal, maar voor haar wilde ik het uiteraard wel proberen.

 

Voor de dames die, net als ik, enigzins gepriegel-allergisch zijn is het patroon van Christel Krukkert een aanrader! De Sint is een eigen verzonnen variant op de Piet. De basis is gewoon hetzelfde alleen moet je er een mijter en baardje bij haken.


Ik haakte de Sint en Piet met haaknaald 4 en Drops Paris waardoor ze iets groter zijn en je ze leuk als eye-catcher in je vensterbank neer kan zetten. Ergens anders mag natuurlijk ook. :)


4 opmerkingen:

  1. Echt een leuke Sint en Piet. Mooie kleuren. Goed idee om ze met Drops Paris iets groter te maken dan met gewoon dunner katoen. Je jebt ze mooi gehaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig stel! Ik heb ook zo'n hekel aan gepriegel, maar deze popjes lijken me idd goed te doen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zijn deze inderdaad heel goed te doen! :) Fijn weekend! Liefs, Caroline

      Verwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...