17 mei 2017

Patroon (hang)mandje

Kennen jullie dat? Al die spullen zoals autosleutels, smintjes en kleingeld die door het hele huis heen slingeren en op een of andere manier geen vaste plek weten te bemachtigen..:) Dat was ik een beetje zat, dus haakte ik afgelopen weekend een (hang)mandje, die overigens ook prima kan staan, om dit soort kleine rommeltjes in op te bergen.

http://treasurycreations.blogspot.com/2017/05/patroon-hangmandje.html

Met het leuke Durable garen wat ik afgelopen zaterdag van G. Brouwer & Zn mee naar huis kreeg haakte ik dit mandje. Je kunt hem bijvoorbeeld aan de kapstok hangen of gewoon op je 'ochtenroute' in huis neerzetten, zodat je niet meer mis grijpt voordat je de deur uit rent. ;)





Durable Cosy
Haaknaald: 5

1. Magische ring + 1 losse.
2. 6 vasten in de ring.
3. 2 vasten in iedere steek.
4. *1v, 2v.* (wat tussen de sterretjes staat herhaal je rondom.)
5. *1v, 1v, 2v.*
6. *1v, 1v, 1v, 2v.*
7. *1v, 1v, 1v, 1v, 2v.*
8. *1v, 1v, 1v, 1v, 1v, 2v.*
9. *1v, 1v, 1v, 1v, 1v, 1v, 2v.*
10. 1 vasten in de achterste lus van iedere steek.
11. tot en met 17. 1 vasten in iedere steek.
'Wissel van kleur'
18. tot en met 20. 1 vasten in iedere steek.
21. Haak 45 vasten, 4 lossen, sla 4 steken over, 1 vasten. (Zet je steekmarkeerder in de 3e lossen.)
22. Haak 1 vasten in iedere steek. Om de lossenketting van de vorige toer haak je 4 vasten.
23. tot en met 23. 1 vasten in iedere steek.

Je mandje kan afgehecht worden en is klaar! :) Ik heb op de tweede kleur nog wat kleine franse knoopjes genaaid voor een subtiele speelse touch. Mocht je dat ook willen doen en je weet niet hoe is dit misschien een handig filmpje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...