27 september 2015

Speldenkussentje

Belofte maakt schuld, dus hier is 'hij' dan: het patroontje van dit schattige speldenkussentje!








Garen: Drops Paris
Haaknaald: 4

2 x:

(Iedere toer begin je met 1 losse en sluit je d.m.v. een half vaste in je eerste steek of haak je in het rond met een steekmarkeerder, net wat je prettig vind.)

* Magische ring + 1 losse.

* 6 vaste in de ring. (6) 

* 2 vaste in iedere steek. (12)

* 2 vaste, 1 vaste. Herhaal rondom. (18)

* 2 vaste, 1 vaste, 1 vaste. Herhaal rondom. (24)

* 2 vaste, 1 vaste, 1 vaste, 1 vaste. Herhaal rondom. (30)

* 2 vaste, 1 vaste, 1 vaste, 1 vaste, 1 vaste. Herhaal rondom. (36)

* 2 vaste, 1 vaste, 1 vaste, 1 vaste, 1 vaste, 1 vaste. Herhaal rondom. (42)

* 1 Half stokje in iedere steek.

Nadat je bovenstaande twee keer hebt gehaakt heb je de voor en achterkant van het kussentje al gemaakt! :)

* Leg de 2 cirkels met de binnenkanten op elkaar en haak ze aan elkaar met een toer halve stokjes. Vergeet niet wanneer je bijna bij het einde bent om het kussentje op te vullen voordat je het dicht haakt. ;)

* Hecht af en haak er nu een sierrandje omheen. Ik heb de volgende gehaakt:

* 1 Vaste, 2 stokjes in de volgende steek - 1 losse - 2 stokjes in dezelfde steek als de vorige 2 stokjes, 1 half vaste in de volgende steek, 1 vaste. Herhaal dit rondom. 

Je houd dan een paar steekjes over en daar kan je een klein losse kettinkje aan vastmaken als lusje, zodat je het kussentje eventueel ook kunt ophangen.


Veel plezier!

8 opmerkingen:

  1. Een speldenkussen is zo handig. Zelf gebruik ik een doosje, maar als dat over de grond gaat ... Dank je voor het patroon voor dit leuke speldenkussen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat met dat doosje herken ik! :) Dat is niet fijn inderdaad. Ik ben benieuwd wat jij er van maakt! Veel plezier! Liefs Caroline

      Verwijderen
  2. Leuk! Dank je wel voor dit schattige patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je patroon gebruikt,dank je wel! Erg handig en eigenlijk te mooi om te gebruiken. Heb wel een xl versie gemaakt want ik gebruikte een rest Clair garen.Heb ook zoveel spelden ;) groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen! :) Sommige dingen zijn hoe groter hoe beter! ;)

      Verwijderen
  4. Ik heb er eentje gehaakt, volgens jouw patroon voor een swap, leuk en thanks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...