25 april 2018

Patroon cadeauzakje

Ondanks dat Max pas in september jarig is ben ik al begonnen met de voorbereidingen voor zijn traktatie. 

https://treasurycreations.blogspot.com/2018/04/patroon-cadeauzakjes.html


Oke ik geef toe dat is heus niet omdat ik zo super georganiseerd ben en altijd alles netjes op tijd af heb...in tegenstelling, maar ik wist even niet zo goed wat ik moest gaan haken dus ging ik met deze kleine projectjes aan de slag.

Het is een fijn projectje wat snel resultaat geeft...ook niet geheel onbelangrijk. :)

  • 1. Maak een magische ring en 2 lossen.
  • 2. Haak 12 stokjes in de ring.
  • 3. Haak 2 lossen. Haak 2 stokjes in iedere steek.
  • 4. Haak 2 lossen. Haak in de eerste steek 2 stokjes en in de tweede steek 1 stokje. Herhaal dit rondom.
  • 5. Haak 1 lossen en haak nu in de achterste lus in iedere steek 1 half stokje.
  • 6. Haak 1 lossen. Haak 1 half stokje in iedere steek.
  • 7.- 18. Herhaal toer 6 totdat je in totaal 14 toeren met halve stokjes hebt.
  • 19. Haak 1 lossen en haak 1 vaste in iedere achterste lus van het V-tje van de halve stokjes. Voor uitleg hiervan zie het filmpje in deze post. Hecht af.
  • Haak ongeveer 75 vasten. Deze sliert rijg je door het zakje heen. Ik deed dit in de vierde rij van boven en sloeg iedere keer twee steken over.

Nu heb je een leuk zakje voor een klein cadeautje of traktatie. Zelf vond ik het leuk om contrasterende kleurtjes te gebruiken zodat het een vrolijk geheel werd. Trakteren is tenslotte een feestje toch? :)

1 opmerking:

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...